سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: خانواده ها با فرهنگ سازی مناسب روحیه عمل به فرائض دینی در کودکان را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمدحسن نستوهی، امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده حافظ ارزش‌های اسلامی، در مدرسه ابتدایی شهید منتظر قائم تبریز، گفت: جامعه‌ای که در آن عفاف و حجاب نباشد هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرآذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخشی از مسئله سقوط فضیلت عفاف و عمل نکردن به فریضه نماز، توسط کمرنگ و بی‌رنگ شدن حجاب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از بحران‌های بزرگ جوامع غربی، مسئله کاسته شدن درجه عفاف است که به مرز سقوط رسیده است.

وی با قدردانی از معلمان و مسئولان این مدرسه به جهت اقدامات در زمینه تشویق دانش آموزان به رعایت حجاب اسلامی و فرهنگ سازی اقامه نماز اول وقت و روزه داری در ماه مبارک رمضان، افزود: کاری که شما انجام می‌دهید کار بسیار بزرگی است که با اساس شخصیت انسانی مرتبط است.

حجت الاسلام نستوهی، عمل به واجبات دینی را یک کار فرهنگی و ریشه‌ای دانست و تأکید کرد: باید همه مراکز تربیتی مثل شما از همان ابتدای دوران کودکی، این فضائل را آموزش دهند.

وی با یادآوری اینکه خانواده‌ها برای ایجاد روحیه عمل به فرائض دینی در گام نخست فرهنگ‌سازی کنند، تصریح کرد: این فرهنگ‌سازی خانوادگی باید به‌وسیله دستگاه‌های ارتباط جمعی، روحانیت، حوزه‌های علمیه، مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی به آنها القا شود تا این معنا را در جامعه حاکم کنند.

در پایان مراسم از دانش آموزان برگزیده که حافظ ارزش‌های اسلامی بودند و اقامه کننده نماز اول وقت و روزه اولی در مدرسه بودند، توسط دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha